چين ، كره جنوبي و ژاپن هم از تحريم ايران سرپيچي مي كنند

ساخت وبلاگ
 
گزارش:
چين ، كره جنوبي و ژاپن هم از تحريم ايران سرپيچي مي كنند



بعد از اين كه اتحاديه اروپا دور جديد تحريم‏هاي خود عليه ايران را از يازدهم تير ماه شروع كرد ايران براي مقابله با لغو و ممنوعيت پوشش بيمه‏ايي شركت‏هاي اروپايي تانكرهاي حامل نفت ايران، به خريداران نفتي خود اطمينان داد كه نفكتكش‏ها را بيمه خواهد كرد.
پس از اين اقدام ايران خريداران نفت، ادامه خريد نفت از ايران را هم‏چنان در دستور كار خود قرار دادند.
كشورهاي چين ، كره جنوبي گام‏هايي براي اين كار برداشتند و دولت ژاپن هم با تائيد مجلس آن كشور خريد نفت را در دستور كار خود قرار داد.
اقدام كشورهاي مذكور پس از آن صورت گرفت كه ايران راه‏هاي دور زدن تحريم پوشش بيمه‏هاي غربي را براي نفكش‏هاي حامل نفت خود يافته بود. بر همين اساس ژاپن براي ماه آينده ميلادي از سر گيري واردات نفت از ايران را شروع خواهد كرد.
منابع خبري اعلام داشته‏اند ژاپن پوشش بيمه‏ايي خود را براي نفتكش‏هاي نفت ايران افزايش داده در اين حال صدور نفت به چين هم‏چنان ادامه دارد.
تحليگران سياسي معتقدند غرب و دوستانش نتوانسته‏اند با تحريم يكجانبه، اقتصاد ايران را دچار مشكل كنند. اين درحالي است كه آمريكا و اتحاديه اروپا اكنون در شرايط بحران اقتصادي بوده و حتي از تاثير منفي تحريم ايران بر اقتصاد بحران زده خود نيز هراس دارند.
از سوي ديگر كشورهاي آسيايي همچون ژاپن و چين و كره جنوبي كه از مشتريان اصلي نفت ايران بوده‏اند از اين تحريم‏ها شديداً متضرر مي‏شوند و در صورت شكست اقتصاد اين كشورها نتايج مستقيم آن بر اقتصاد جهاني در اروپا و آمريكا شديداً محسوس خواهد بود.
تمامي قرآئن و شواهد موجود نشانگر اين است كه دور جديد تحريم‏ها عليه ايران علي‏رغم خواست غربي‏ها به ميل آنان پيش نخواهد رفت و با ناكامي روبرو بوده خواهد شد و در دراز مدت با شكست روبرو مي‏گردد.
امام خامنه ای...
ما را در سایت امام خامنه ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ذبیح الله khamenei بازدید : 1012 تاريخ : 28 تير 1391 ساعت: 14:4